Març 29, 2024

ajuntamentdaltvila

Agenda cultural, esportiva i d'activitats

Disciplina urbanística

El departament de Disciplina Urbanística s'encarrega d'impulsar i tramitar els informes de tot tipus d'infraccions i sancions corresponents a aquelles obres que es troben fora de llei d'acord amb les ordenances municipals o el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU).

Dins d'aquestes infraccions, la prioritat d'aquest departament és la paralització d'aquelles obres iniciades i no comunicades, per tal de poder restaurar els danys i realitzar les obres ajustades a llei.

Les sancions més habituals són:
Infraccions en general
Ordre d'execució
Expedients sancionadors
Restauració o demolició
Expedients de ruïna

Contaminació acústica

L'Ajuntament d'Eivissa té com a prioritat fomentar la bona convivència entre els residents i les diferents activitats que es duen a terme al municipi. D'aquí, i degut al caràcter turístic del territori, el Consistori compta amb una ordenança municipal que regula els nivells acústics màxims permesos, que compleixen amb els paràmetres exigits per la legislació nacional. Actualment el departament de Medi Ambient està elaborant el Mapa Estratègic de Sorolls de la ciutat, que està supeditat al Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU), que defineix els usos de cada zona del municipi.

D'aquesta manera, l'objecte de l'ordenança és prevenir, controlar i corregir la contaminació acústica en el territori municipal, amb l'ànim de protegir la salut física i psíquica de les persones, el medi ambient, el bon desenvolupament de la convivència ciutadana i de les activitats humanes, i els béns particulars i col·lectius.

És obligació d'aquesta Regidoria exercir la tasca d'inspecció i control de les emissions i immissions acústiques provocades per les activitats desenvolupades en el municipi.

La normativa tipifica un seguit d'infraccions, que comporten unes sancions econòmiques que poden arribar fins als 300.000 euros de multa, per a aquells que incompleixin els paràmetres establerts. Les zones d'ús docent, hospitalari o zones verdes són els llocs amb uns nivells sonors més restrictius. D’altra banda, les zones residencials es troben en uns nivells mitjans, mentre que a les zones industrials es permeten uns paràmetres sonors més elevats.

Per vetllar per la bona convivència dins el municipi, qualsevol ciutadà que consideri que s'està incomplint aquesta normativa pot presentar una instància al consistori abonant 80 euros per reclamar que es faci una sonometria. Aquests diners es reemborsarà l'afectat en cas que s'estiguin incomplint els paràmetres sonors marcats per llei. Així mateix, els agents de la Policia Local també estan autoritzats per atendre aquest tipus de queixes.

Control de plagues

Entre les competències de la Regidoria de Medi Ambient està la realització de desinfeccions, desinsectacions i desratitzacions en espais públics com són els carrers, el clavegueram o els parcs, entre d'altres.

L'objectiu de l'eliminació d'aquestes plagues és desinfectar fins a uns mínims que assegurin la bona qualitat de vida de la ciutadania.

Per a això es planifiquen plans de xoc i manteniment que es realitzen de forma periòdica. D'aquesta manera els tractaments de xoc es duen a terme cada quatre mesos, mentre que mensualment es realitzen les tasques de manteniment, i es revisen així totes les zones que conformen el municipi d'Eivissa per tal d'evitar la proliferació de plagues. En els centres educatius, aquestes accions es desenvolupen en períodes de vacances com Setmana Santa, estiu o Nadal.

Amb aquestes mesures, el consistori pretén garantir totes les mesures de salubritat necessàries per als residents i visitants.

A través de la Línia Verda es pot comunicar qualsevol indici de plaga que es localitzi en l'entorn, entenent com a plaga la irrupció sobtada i multitudinària d'insectes, animals o altres organismes d'una mateixa espècie que provoca diversos tipus de perjudicis com malalties, danys econòmics i fins i tot culturals. Les plagues més comunes són les de rates, paneroles, colom roquer, leishmaniosi i vespes. L’Ajuntament no s’ocupa de les plagues detectades en espais privats o particulars.

L'empresa encarregada de realitzar periòdicament el control de plagues és Lokímica, empresa especialitzada del sector.

Servei de taxi

El municipi d'Eivissa compta amb cinc parades de recollida de passatgers del servei de taxis. Es troben ubicades al carrer de Ramón Muntaner -entre el carrer Galícia i l'avinguda Espanya-; al carrer del País Basc -entre els carrers Galícia i Navarra- (totes dos al barri de ses Figueretes), a l'estació marítima de Formentera, a l’avinguda d’Isidor Macabich,43 i a les proximitats de l'hospital Can Misses. A més, hi ha una altra parada a la zona de Platja d'en Bossa, al carrer de Pere Matutes Noguera. Tot i així, durant la temporada estival el nombre de parades habilitades s'incrementa per tal de donar millor servei. Aquest increment de parades es consensua amb el col·lectiu, que fa la petició, i des del Consistori s'estudia la seua viabilitat.

Així mateix, els ciutadans també poden sol·licitar el servei a través de la nova línia de ràdio taxi, el número és el 971 333 333.

Des de l'Ajuntament es recorda als usuaris d'aquest servei la importància de rebutjar qualsevol trasllat en un vehicle que no estigui senyalitzat de forma reglamentària com a tal i evitar així els 'taxis pirates'. Per reconèixer un vehicle reglat, aquest ha de portar un senyal lluminós a l'exterior del vehicle amb la indicació TAXI, així com una placa de SP (servei públic a l'exterior). A més, a l'interior del vehicle han d’estar visibles les tarifes i l'ús del taxímetre és obligatori.

Amb l'objectiu de donar millor servei durant els mesos d'estiu, l'Ajuntament d'Eivissa -juntament amb la resta de consistoris- posa en marxa el Pla de llicències estacionals. Això és l'increment del nombre de vehicles durant la temporada estival per tal d'oferir un servei adequat i de qualitat. Aquests vehicles també estan senyalitzats de forma reglada.

D'altra banda, l'administració municipal convoca anualment exàmens per a l'obtenció del permís municipal de conductor de taxi.

Ordenança Reguladora d'Aparcament: Zona Blava

Els carrers del municipi d'Eivissa amb més activitat comercial compten amb el servei d'aparcament regulat, és a dir, amb zones ORA (Ordenança Reguladora d'Aparcament), gestionades per l'empresa Estacionament i Serveis SA, amb l'objectiu d'aconseguir una major rotació de vehicles al centre de la ciutat.

Els horaris s'estableixen en funció de la temporada. Així, a l'estiu (de l'1 de juny fins al 30 de setembre) l'horari abasta des de les 9h fins a les 14 h i de 17 h  a 22 h de dilluns a dissabte. A l'hivern (de l'1 d'octubre fins al 31 de maig) es redueix de 9 h a 14 h i de 17 h  a 20 h de dilluns a divendres, mentre que els dissabtes només s'aplica l'horari de matí (de 9 h a 14 h). La durada màxima d'estacionament a la zona blava és de dues hores (dos euros). El pagament es pot fer mitjançant els parquímetres situats en tota la ciutat, que permeten targeta bancària i efectiu, o mitjançant l'aplicació mòbil elParking, que compta amb la funció de poder desaparcar en cas de no consumir tota la tarifa.

Així mateix, també hi ha dos tarifes per a residents. En un dels casos es tracta de l'abonament de 0,60 euros diaris, mentre que l'altra modalitat, la R2, permet al resident pagar 90,15 euros a l'any, sense necessitat de posar tiquet cada vegada que estacioni. Per obtenir aquestes bonificacions les persones interessades han de tenir el seu domicili, segons el padró, dins el sector delimitat per l'Ajuntament i que sigui titular del vehicle per al qual sol·licita el distintiu, així com pagar l'impost de circulació a l'Ajuntament d'Eivissa. Es poden obtenir un màxim de dues targetes per domicili en cas de ser propietari de diversos vehicles. Per obtenir aquesta certificació s'han d'adreçar a les oficines de l'empresa.

Contacte:
EYSA Estacionament i Serveis SAU
Tel: 664 489 352
Carrer Madrid, núm 49
07800 Eivissa.
Web: http://www.ora-eivissa.es/

Policia Local

La Policia Local és un institut armat de naturalesa civil, amb estructura i organització jerarquitzada sota la prefectura superior i dependència directa de l’alcalde.
És un  cos de seguretat amb competències, funcions i serveis relatius a la vigilància del compliment de les ordenances municipals, el trànsit i les que estableix la Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març. La seva missió és vetllar perquè els ciutadans i ciutadanes puguin exercir lliurement els seus drets i llibertats reconeguts per llei.
El cos té una plantilla orgànica de 112 agents, i compta amb un parc mòbil format per:
20 motocicletes,  d’elles 7  Honda 500 cc  i 13  scooters de 300 cc.
2 motocicletes “K” paisà.
5 vehicles turismes “K” ,  1 destinat a cinemòmetre, 1 a la Unitat de Medi Ambient (UMA), 1 a Policies Referents (Tutors), 1 a Educació Viària, 1 de manteniment i de Prefectura.
7 vehicles patrulla.
1 furgó d’atestats.
1 vehicle grua.
6 bicicletes per a les unitats ciclista i de barris.

El seu àmbit d'actuació queda delimitat pel terme municipal i es basa en el servei d'atenció a la ciutadania.

La Policia Local d’Eivissa està organitzada en 6 grups o unitats
El Grup de Seguretat Viària, format per les seccions Motoristes, Atestats i Intervenció en accidents) la Unitat de Barri, la Unitat de Medi Ambient (UMA), el Grup de Seguretat Ciutadana (format per seccions de Patrulles i Tutors), la Unitat Nocturna, el Grup d’Interior i un Gabinet Tècnic.

El Grup de Seguretat Viària s'encarrega de protegir i auxiliar els usuaris en les vies públiques, regular i gestionar el trànsit, investigar i instruir diligències per accidents o delictes contra la seguretat viària i realitzar controls d'alcoholèmia.
També s'ocupa de donar cobertura als esdeveniments de la ciutat i de dur a terme tot tipus de campanyes preventives de control de trànsit, entre d’altres competències.

El Grup de Seguretat Ciutadana s’ocupa de la prevenció en matèria de seguretat, realitzant patrulles per la ciutat, atenent trucades urgents, entre d’altres competències.

Els agents de la Unitat de Barri estan en contacte permanent amb els vesins de cada zona de la ciutat i la seua labor s'exerceix amb una filosofia preventiva, assistencial i solidària. Són el primer referent municipal per als vesins, i les seues funcions són prevenir el delicte, actuar davant la conflictivitat veïnal, i rebre les queixes i suggeriments dels habitants de cada barri. En les seues funcions, també s'inclou el control de la seguretat escolar i dels animals a la via pública.

La Unitat de Medi Ambient (UMA) té l'objectiu d'eradicar la venda ambulant, la publicitat no autoritzada, els punts negres de brutícia, l'ocupació de la via pública il·legal i qualsevol activitat clandestina. S'ocupa també del compliment de l'ordenança cívica municipal, que prohibeix situacions com el botelló, i col·labora amb altres àrees de l'Ajuntament d'Eivissa en el control d'activitats, obres il·legals, sorolls o consum d'estupefaents en la via pública, entre d’altres.

El Grup d’Interior és un grup amb vàries seccions i s’ocupa principalment de les tasques administratives de la Policia Local, de la recepció de la Prefectura de Policia Local, de la Sala del 092, de l’armament, els objectes trobats, així com del manteniment i compres de la Prefectura.

El Gabinet Tècnic és una unitat que s’ocupa de donar suport a la Prefectura, de la gestió dels serveis, de la gestió dels magatzems de vestuaris, operatiu, etc.
Amb l'objectiu de millorar la qualitat de la comunitat, la Policia Local d'Eivissa actua sota els principis de prevenció i informació als ciutadans.

Dependències
Les dependències de la Policia Local d'Eivissa estan situades a la Torre 1 de l'edifici Cetis, situat en el número 35 el carrer Canàries de la ciutat d'Eivissa.

Els ciutadans poden dirigir-se a les oficines de la Policia Local situades al carrer Canàries o telefonar al 971 397550. Per a qualsevol consulta o dubte també poden contactar mitjançant correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..
Para casos d'emergències es pot telefonar al 092 o bé al telèfon d'Emergències 112, que contactarà immediatament amb la Policia Local.

Informació sobre com accedir al cos:
Per a més informació es pot consultar la pàgina web de l’EBAP:
http://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&codou=2705

Biciregistre

Es tracta d'un servei depenent del Consell d'Eivissa, però que compta amb la col·laboració dels municipis de l'illa. Es tracta d'un sistema de registre de bicicletes que té com objectiu dissuadir del robatori i recuperar bicicletes desaparegudes, facilitant així que augmenti l'ús de la bicicleta. El Biciregistre és un sistema que permet, a tot aquell qui tingui una bicicleta, donar-la d'alta en una base de dades a la qual tenen accés els diversos cossos de policia i els usuaris, i també inclou un marcatge que permet la identificació del vehicle i el propietari.

L'accés a aquest sistema es fa mitjançant la pàgina www.biciregistro.es, en la qual es pot crear un compte d'usuari i enregistrar les bicicletes amb el número de bastidor, fotos i, si es vol, també la factura de compra. El cost del registre és de 7 euros. Un cop enregistrada la bicicleta, l'usuari pot apropar-se a l'oficina de la Policia Local d'Eivissa per retirar el kit necessari per identificar la bicicleta.

Bicicleta urbana

El municipi d'Eivissa compta amb diversos quilòmetres de carrils bici, que s'aniran ampliant al llarg d'aquesta legislatura per tal de fer un municipi més sostenible i aprofitant no només l'extensió del municipi, molt propici per a l'ús de la bicicleta, sinó també les bones condicions climatològiques que es donen al llarg de tot l'any a la Mediterrània.

Actualment estan a disposició del ciutadà carrils bici al llarg de tot el passeig de Joan Carles I, avinguda Vuit d'Agost, avinguda Sant Jordi, bulevard d’Abel Matutes i al port de Vila.

El departament de Mobilitat ha marcat com a prioritat incrementar la xarxa de carrils bicis així com els punts d'aparcament. De fet, es poden trobar aparca bicis a la major part de les places públiques del municipi així com els llocs de major concurrència com poden ser el port, el passeig de s'Alamera, la plaça del Parc o al bulevard d’Abel Matutes, entre d'altres.

També ha dotat el nucli urbà d'Eivissa de zones 30 de velocitat, amb l'objectiu de limitar la velocitat a 30 km/h en determinats àmbits amb característiques de barri, promovent una mobilitat sostenible, segura i dotant el vianant i la bicicleta d'un major protagonisme en l'espai públic.
El terme “zona 30”, correspon a un tram o conjunt de trams de vies que constitueixen una zona de circulació homogènia, on la velocitat es limita a 30 km/hora, i on les seves entrades i sortides s’anuncien per una senyalització i són objecte d’adaptacions especifiques.
La reducció de la velocitat a 30 km/hora té per objecte modificar els comportaments de conducta per una circulació més fàcil, més segura i menys contaminant i la mobilitat esdevé més segura, més regular i amb una millor convivència entre els vianants-conductors.

Enllaç a:
· Plànols amb les zones 30 km/h en pdf

MAPA GENERAL ZONES 30 (Feu click per ampliar)
Zones 30 KM/h

Horari i ubicació de la deixalleria mòbil al municipi d'Eivissa

Deixalleria mòbilLa deixalleria mòbil canvia la seua ubicació al municipi d'Eivissa per tal de millorar la recollida selectiva de residus perillosos al municipi i facilitar el recicatge de substàncies perilloses o contaminants que s'han de dur a les deixalleries.

La deixalleria mòbil de la Mancomunitat de Serveis Públics Insulars recull els residus perillosos al municipi s i es pot localitzar durant 4 dies a la setmana  a diferents barris de la ciutat.
El servei al municipi d'Eivissa estarà, a partir d'aquest mes, a les següents ubicacions:
- Dilluns:
C/ Blas Infante (de 15.00 a 19.00)
- Dimarts:
Plaça d'Antoni Albert i Nieto (de 15.00 a 19.00)
- Dimecres: C/ Jondal junt a l'escola de Can Cantó (de 15.00 a 19.00)
- Dijous al parc de la Pau ( de 15.00 a 19.00)
- Dissabte al pàrquing de Cas Dominguets ( de 9.00 a 13.00)

En concret, el que es pot portar a les deixalleries mòbils son piles, bateries, pots de pintura, petits electrodomèstics, bombetes de llum i tubs fluorescents entre d'altres residus que no es poden llençar als contenidors del carrer perquè son altament contaminants.