Març 29, 2024

ajuntamentdaltvila

Ultimes notícies

turespaña1Les Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya es promocionen en les jornades dirigides al mercat d'Amèrica del Nord, que se celebren del 17 al 20 d'abril a Mallorca. Organitzades per Turespaña, aquestes jornades tenen com objetico afavorir la comercialització dels productes i serveis turístics espanyols i en aquestes participen 75 agents de viatges i turoperadors procedents del mercat nord-americà. El president del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat i alcalde de San Cristóbal de La Laguna, Luis Yeray Gutiérrez, ha destacat que “és molt rellevant la reactivació del mercat turístic estatunidenc, amb un augment important de viatgers que situa al mercat americà com el sisè mercat emissor i el quart per volum de despesa. Per a les Ciutats Patrimoni de la Humanitat s'obre una nova oportunitat, més concretament per a les illes de Tenerife i Eivissa, ja que la connectivitat aèria augmenta amb dues noves connexions directes des de Nova York a Tenerife i Palma".

El president del Grup ha recordat que existeixen altres 22 rutes que connecten els Estats Units amb la península i que faciliten els viatges a la resta de les Ciutats Patrimoni a través de la xarxa de transports i comunicacions i ha subratllat que “al turista americà li impressiona l'herència monumental de les nostres ciutats, els nostres espais naturals i, per descomptat, l'agenda d'esdeveniments culturals i la gastronomia, per la qual cosa per a nosaltres el mercat americà és estratègic en l'actual campanya de promoció internacional”.

turespaña2Durant aquestes jornades, la tècnica de Turisme del Grup, Patricia Hernández, està mantenint 25 reunions diàries amb els agents americans per a transmetre de primera rajo informació i novetats sobre l'oferta turística, patrimonial i cultural de les Ciutats Patrimoni, així com les necessitats i tendències del mercat. El programa se complementa amb activitats de networking per a enfortir la relació entre els agents i turoperadors norteamericans seleccionats per la xarxa de Conselleries Espanyoles de Turisme, amb els destins, empreses i clubs de productes espanyols, entre els quals s'inclou el Grup

El mercat americà marca una progressiva i notable recuperació des de la reobertura de fronteres en 2021 i es continua mantenint molt viu el desig de viatjar, fins al punt que el turisme continua sent la principal activitat quant a preferència de despesa.Entre gener i novembre de 2022 van viatjar a l'estranger 72,9 milions d'americans, dels quals 14,5 milions van viatjar a Europa, la qual cosa representa el 20% del total. Espanya es troba entre els quatre països d'Europa més visitats pels estatunidencs, després del Regne Unit, França i Itàlia i avançant a Alemanya en 2019.

turespaña3Segons dades de Turespaña, l'any passat van visitar Espanya 2,78 milions de turistes estatunidencs, la qual cosa va representar el 3,9 del total de turistes rebuts, amb un volum de despesa de 5.266,8 milions d'euros (6% del total), la qual cosa va situar als Estats Units en el sisè lloc com a mercat emissor de turistes cap a Espanya i en el quart lloc respecte a la despesa realitzada. Les despeses mitjanes per persona i dia van ascendir a 1.889 i 266 euros, respectivament, mentre que l'estada mitjana es va situar en 7,1 nits. Les xifres aconseguides se situen ja entre el 84% i el 92% dels nivells prepandèmics.

La participació del Grup en aquestes jornades s'emmarca en el Pla Operatiu signat entre el Grup i Turespaña, que inclou la participació en fires internacionals i presentacions, a través de les quals les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat tenen una destacada promoció internacional, de la mà de la Secretaria d'Estat de Turisme.

Wpp