Març 29, 2024

ajuntamentdaltvila

GCPHE fires turístiquesÀvila, 8 de febrer de 2019.- Les Ciutats Patrimoni de la Humanitat promocionen l'oferta cultural i patrimonial de les seues 15 destinacions a la fira internacional de turisme Reisen Hamburg, que se celebra a Alemanya, i al Salon des Vacances de Brussel·les.
Les dues fires, dirigides a professionals i al públic final, se celebren fins al 10 de febrer. La participació del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat s'emmarca dins de les accions de promoció previstes en el Pla Operatiu 2019, amb una nova campanya internacional per a la captació de viatgers, que aquesta setmana s'ha centrat en els mercats europeus.

El mercat alemany:
La fira de turisme alemanya està destinada principalment al consumidor final i és la més important del sector turístic al nord d'Alemanya, amb una participació mitjana de 70.000 visitants. Cal destacar que, segons l'Institut Alemany de Recerca Turística (FUR), Espanya és la primera destinació per a viatges llargs dels alemanys a l'estranger, amb una quota de mercat del 13,1%. A més, el 2017 el 77% de la població de parla alemanya va realitzar un viatge de llarga durada (de 5 o més dies).

Les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya aposten pel seu posicionament en aquest mercat, tenint en compte que per al públic germànic el viatge de vacances posseeix una valoració prioritària de consum - només l'alimentació obté un valor més alt en la seva escala de prioritats-, i 4 de cada 5 turistes assenyalen les vacances com el moment més important de l'any.

Les Ciutats Patrimoni disposen d'un espai propi dins de l'estand de Turespaña la coordinació del qual va a càrrec de l'OET de Berlín, on la representant del Grup, Patricia Hernández, presenta l'oferta turística, patrimonial i cultural de les 15 ciutats.

El mercat belga:
El Salon des Vacances de Brussel·les és una de les fires de turisme més importants d'Europa i la principal fira del sector turístic a Bèlgica. Dirigida especialment al consumidor final i amb més de 97.000 visitants, es converteix en l'aparador ideal per presentar la riquesa patrimonial, turística i cultural de les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat.

Espanya és el tercer destí dels viatges dels belgues a l'estranger, amb un 11,2% de quota de mercat. Pel que fa a viatges de llarga durada (més de 4 nits), Espanya ocupa la segona posició per darrere de França, amb una quota de mercat del 16,2%. Les Ciutats Patrimoni de la Humanitat tenen un important nínxol de mercat entre els turistes belgues interessats en viatges que combinen oferta cultural, natura, gastronomia i compres.

Les motivacions fonamentals del turista belga per triar Espanya com a destinació són el clima, les seues platges, el seu entorn i la seua naturalesa. Altres factors que també destaquen són la gastronomia, la reputació de la destinació, l'allotjament confortable i les possibilitats de sortir de compres. Les principals activitats que van realitzar els belgues a Espanya el 2017 van ser compres (63%), gaudi de la platja (60%) i visites a ciutats (57%).

El mercat britànic:
D'aquesta manera culmina una intensa setmana de promoció del Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat en els principals mercats emissors europeus. Els passats dies 5 i 6 de febrer, el president del Grup, Ángel Mariscal, Alcalde de Conca, acompanyat dels regidors de la Comissió de Turisme de la xarxa, han participat en diversos actes a Edimburg per a la promoció de les 15 Ciutats de la xarxa i per a l'intercanvi de bones pràctiques en la gestió del Patrimoni Mundial. Entre els esdeveniments destacats, la presentació de l'oferta cultural i turística de les 15 ciutats espanyoles davant d'una vintena d'operadors turístics, agències i mitjans especialitzats en viatges de la capital escocesa.

Pla Operatiu de Turisme del Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya
Després d'un 2018 molt positiu per a les Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya i marcat per les celebracions i actes commemoratius especials amb motiu del 25 Aniversari de la creació del Grup, el Pla Operatiu per a 2019 continua amb la línia de promoció, representació i comercialització de les 15 Ciutats sota el segell de qualitat excepcional que atorga formar part de la llista de Patrimoni Mundial de la UNESCO.
A més durà a terme diverses presentacions directes a Moscou, Miami, Mèxic DF, Nova York, Boston i diverses ciutats de la Xina, al llarg de l'any està previst participar en els principals esdeveniments i fires nacionals i internacionals del sector, tant en els principals mercats emergents com en els més consolidats; des de Fitur (Madrid) a Salon des Vacances (Brussel·les), Reisen Hamburg (Hamburg), Salon Mondial du Tourisme (Paris), WTM Latin America (Sao Paulo), ITB Berlín i WTM Londres, a més d'ITB Àsia (Singapur), JATA (Japó) i CITM (Xina), entre d'altres.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya és una associació sense ànim de lucre creada l'any 1993 l'objectiu de la qual és actuar de manera conjunta en la defensa i la promoció cultural i turística del patrimoni de les 15 ciutats que el componen, els cascos històrics de les quals han estat reconeguts per la UNESCO com a Patrimoni Mundial: Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa/Ibiza, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda .