Agost 05, 2021

ajuntamentdaltvila

GCPHE campanya a primaveraEl president del Grup i alcalde de Mèrida, Antonio Rodríguez Osuna, anuncia l'elaboració d'una guia gastroturística de les 15 Ciutats i la presentació del Pla Estratègic post Covid per a final de mes.

Mèrida, dilluns 1 de febrer de 2021 - El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat ha començat a treballar en una potent campanya de publicitat que es posarà en marxa en el moment en què ho permeti la pandèmia, segons ha explicat el president del Grup de Ciutats patrimoni de la Humanitat d'Espanya i alcalde de Mèrida, Antonio Rodríguez Osuna, després de la reunió de la Comissió de Turisme celebrada avui de forma telemàtica: "desenvoluparem campanyes de promoció turística a partir dels mesos de maig i juny i dedicarem tots els nostres esforços a intentar que, una vegada que passi el pitjor de la pandèmia, estiguem preparats amb iniciatives i amb capacitat d'oferir el millor de les nostres ciutats al turisme nacional i internacional".

Rodríguez Osuna ha destacat que "la Comissió de Turisme ha conegut avui de primera mà el resultat de l'estudi de l'estratègia post COVID que les 15 ciutats han contractat a través d'una consultora amb el suport del Govern d'Espanya. Aquests resultats van ser analitzats pels nostres tècnics de turisme i regidors per a, en una posterior Assemblea de Batles i Batlesses que es celebrarà a Madrid amb la ministra de Turisme, donar a conèixer els resultats".

A més, el president del Grup ha avançat que aquest dijous el Grup signa convenis de col·laboració amb l'Ajuntament de Madrid i també amb la xarxa de Paradors Nacionals, per impulsar la promoció del mercat nacional després de la primavera. Entre les novetats per 2021, segons Rodríguez Osuna, s'inclou "una proposta per elaborar una guia gastroturística de les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat en la qual posarem en relleu les excel·lències de la nostra gastronomia, a més de donar suport a el sector de l'hostaleria i la restauració, tan afectat per la pandèmia".

La campanya de promoció en el mercat nacional en 2021 inclourà un acte en el marc de FITUR i una altra presentació a Sevilla. A més, el Grup no descarta la promoció internacional. De fet, el president ha subratllat que, després del viatge a París i la trobada amb l'alcaldessa Anne Hidalgo, està previst un acte de promoció de les 15 ciutats del Grup a la capital de França el mes de maig.

A la Comissió de Turisme també s'ha abordat la reunió d'aquesta mateixa setmana del president de Segittur i el president del Grup amb els tècnics de Turisme del Grup i els tècnics de la Xarxa de Destinacions Intel·ligents per a la presentació dels projectes en marxa de cara a impulsar el treball de Grup en la xarxa.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya és una associació sense ànim de lucre creada l'any 1993 l'objectiu de la qual és actuar de manera conjunta en la defensa del patrimoni cultural i la promoció turística de les ciutats que el componen: Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Ibiza/Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda.

Wpp