Desembre 02, 2022

ajuntamentdaltvila

2012_ceph_mercatchines

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya (GCPHE) consolida el seu posicionament en el mercat xinès mitjançant la seua participació en la trobada empresarial que Turespaña va organitzar ahir dijous a València i on membres de l'associació, entre els quals hi eren presents dos tècnics que representen Eivissa dins el grup, van donar a conèixer el potencial turístic i l'oferta artística i cultural d'aquestes destinacions a alguns dels seus principals operadors turístics.

La jornada va començar amb l'exposició per part del director de l'Oficina Espanyola de Turisme a Pequín, Antonio de la Morena, de la conjuntura econòmica i oportunitats de negoci en l'emissor xinès. Després va tenir lloc un taller de treball amb els proveïdors turístics, on es van donar cita diverses entitats i organismes espanyols.

L'associació dóna continuïtat aquest trimestre a les seues activitats de promoció que s'han centrat, a més, durant el mes de març, tant en el mercat alemany, amb la participació a la fira ITB de Berlín, com en el nord-americà en participar de manera activa en la networking week de la segona edició de la fira Connexió Virtual Spain, organitzada per IMASTE i que romandrà oberta al públic fins al 31 de desembre.

El GCPHE aprofita aquesta nova oportunitat per prendre el pols al mercat turístic xinès i continuar la seua estratègia de posicionament en el mercat asiàtic.

Xina està despertant al coneixement d'Europa i consumeix turisme d'itinerari cultural i de ciutats Patrimoni, amb forta despesa en compres de moda i complements de marques conegudes, despesa que es materialitza en els barris comercials de les ciutats. L'evolució de la Xina és molt ràpida i ja s'aprecien indicis de turisme d'incentius i reunions, viatges educatius i de golf lligat al sector MICE.
Es posiciona com el principal emissor turístic d'Àsia, donat que el 2010 ja registrà un volum de 57.390.000 de turistes (CNTA) que viatjaren a l'exterior, i es consolida Europa com la segona regió de destinació, després del propi continent asiàtic.

L'OMT preveu que el 2020 la Xina es converteixi en el primer país emissor de turistes del món amb 100 milions de sortides a l'exterior.

Les dades disponibles de vols i visats Schengen emesos en altres països permeten estimar, el 2010, un total de 102.000 visitants xinesos a Espanya, xifra avalada per la CNTA.

El Pla de Turisme Xina, ratificat l'any passat pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, articula un ambiciós projecte per tal d'assolir el 2020 l'objectiu d'1.000.000 de turistes xinesos al nostre país, amb un creixement mitjà de 100.000 turistes l'any durant el període 2012 - 2020 i mesures que contemplaran, entre d'altres, el reforç de la capacitat de gestió de visats, l'increment de la connectivitat aèria Espanya - Xina, l'adaptació de l'oferta espanyola a la demanda d'aquests turistes i potenciació d'una adequada estratègia de màrqueting.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya és una associació sense ànim de lucre creada l'any 1993, l'objectiu del qual és actuar de manera conjunta en la defensa del patrimoni històric i cultural de les ciutats que el componen: Alcalá de Henares, Àvila, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, San Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel · la, Segòvia, Tarragona i Toledo.