Març 29, 2024

ajuntamentdaltvila

jornades patrimoni california

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat està participant en les Jornades de suport a la comercialització organitzades per Turespaña a Califòrnia. Les jornades tenen lloc al comtat de Napa, al costat de Sant Francisco, i consistiran en una presentació i un workshop amb turoperadors de tot Estats Units. En aquest cas es tracta d'una acció orientada a operadors especialitzats en turisme cultural i enogastronómic.

Després d'una presentació sobre el mercat nord-americà, realitzada per la OET el diumenge 15 a tots els participants, el dilluns 16 ha tingut lloc una presentació de totes les destinacions i empreses assistents, entre ells el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, en el celler Artesa en Napa. El dimarts 17 se celebrarà el workshop en un hotel de la mateixa localitat californiana.

Amb aquesta important promoció directa, es dóna continuïtat a les presentacions celebrades el passat any a Los Angeles, Tampa i Orlando.

Aquesta campanya forma part del Pla Operatiu de Turisme 2015 del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, que té com a objectiu promoure els 15 destinacions com a marca de turisme cultural internacional, i que es ve concretant amb la presència de la xarxa en les més importants fires especialitzades del món, presentacions tècniques de producte a agències i turoperadores, i organització de viatges de familiarització, entre altres accions.

Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Llacuna, Santiago de Compostel•la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda, són les 15 ciutats inscrites en la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO que formen el Grup, la fi del qual és la protecció i difusió del seu patrimoni i la promoció nacional i internacional de la seva excepcional oferta turística i cultural. Des de juliol de 2015, la ciutat d'Àvila ostenta la presidència de la xarxa.

El mercat dels Estats Units

Sens dubte el nord-americà és un mercat de gran importància per a Espanya en general i per a les nostres Ciutats en particular.

Segons dades extretes de la Fitxa Executiva d'aquest mercat, elaborada per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics de Turespaña, la quota de mercat d'Espanya en el turisme emissor d'aquest país en 2014 es va situar en l'1,78%. Aquesta xifra resulten de dividir el nombre total de turistes nord-americans registrat per FRONTUR l'any passat entre el nombre de sortides a l'estranger proporcionat pel Departament de Comerç dels Estats Units (Office of Travel and Tourism Industries – OTTI d'ara endavant) que va ser de 68,3 milions.

La gran majoria (76,5%) dels turistes nord-americans que viatgen al nostre país ho fan per oci i vacances. Dins de les diferents motivacions, la realització d'activitats culturals té una especial rellevància. Així, si analitzem l'Anuari d'Estadístiques Culturals 2015, elaborat per la Subdirecció General d'Estadística i Estudis del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, a l'apartat de turisme es xifra en 88,9% el percentatge de nord-americans que van realitzar activitats culturals durant la seva visita a Espanya en 2014.

El turista tipus nord-americà té una edat compresa entre 25 i 44 anys (49%) seguit a bastant distancia pel grup comprès entre 45 i 64 anys que representa un 25,4%. Per a Europa els principals emissors són Califòrnia, Nova York, Texas, Florida i Pennsylvania. És clarament majoritària (80%) l'organització individual del viatge que realitza el propi turista o li organitza una agència a mesura, enfront del paquet turístic que solament representa el 20%.

En 2014, els més d'1.200.000 nord-americans que van visitar Espanya (1,9% del total) van realitzar una despesa per càpita de 2.338€, la qual cosa suposa el 4,5% sobre la despesa total de visitants estrangers al nostre país. Aquesta xifra dóna una dimensió de l'interès d'aquest mercat.

En els mesos de gener a setembre de 2015, i de nou segons xifres ofertes per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics de Turespaña, el creixement interanual acumulat és ja del 23,1%, la qual cosa ens parla d'un excepcional any per a l'emissor nord-americà, animat segurament pel poder del dòlar enfront de l'euro.