abril 28, 2024

ajuntamentdaltvila

turjap1El Grup de les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya ha promocionat la seva oferta tutística en JATA, la principal fira internacional de turisme per a aquest mercat, que se celebra entre els dies 26 i 29 d'octubre a Osaka. El president del Grup i alcalde de San Cristóbal de La Laguna, Luis Yeray Gutiérrez, ha destacat que “continuem amb la potent campanya de promoció internacional de les Ciutats Patrimoni, en aquest cas en el mercat japonès, on Espanya continua sent un dels destins més demandats i on la recuperació del turisme és puixant. Estem parlant a més de viatgers interessats principalment en les visites a ciutats i que aposten pel turisme cultural, la qual cosa constitueix una gran oportunitat per al nostre Grup”.

La participació en aquesta fira ha estat coordinada amb l' Oficina Espanyola de Turisme a Tòquio, i s'emmarca dins del pla d'acció conjunt del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat i Turespaña. Fins a la fira s'ha desplaçat Natividad Morales, tècnica de relacions institucionals de Tarragona, que ha participat en el workshop específic per al destí Espanya, organitzat per la la Oficina Espanyola de Turisme, amb representants de destins, empreses i entitats espanyoles, al costat de professionals del sector turístic japonès.

Segons dades de la Japan National Tourism Organization i d'INE-Frontur, el nombre provisional de turistes japonesos que han viatjat a l'estranger entre gener i maig de 2023 va ascendir a 2.911.000 persones (un 538,7% més que l'any anterior) i, amb destinació Espanya, van comprar un bitllet d'avió 108.258 persones (un 220,09% més que en 2022).

Una vegada eliminats tots els requisits establerts durant la pandèmia, la recuperació dels fluxos de turisme emissor es manté constant. Espanya continua sent un dels destins més demandats. Segons les últimes dades disponibles, la recuperació del turisme japonès a Espanya continua sent lleugerament millor que la del turisme japonès global. Quant a connectivitat, les perspectives són favorables pels anuncis realitzats per diverses aerolínies sobre l'augment de les seves freqüències de vols a partir de setembre.

Respecte als turistes japonesos que van visitar Espanya, encara que les dades encara se situen per sota de 2019, l'any 2022 es va tancar amb un poderós increment interanual en nombre de turistes (+323,8%) i també va augmentar de manera notable la despesa realitzada (286,7%) i les pernoctacions hoteleres (+252,2%). Es tracta d'un mercat en expansió: En 2022 van viatjar a Espanya 29.000 mil turistes japonesos, la qual cosa va representar el 0,1% del total de turistes rebuts, que van realitzar una despesa de 138,3 milions d'euros (0,4% del total).

Cal ressaltar que la principal motivació dels turistes japonesos que van visitar Espanya va ser l'oci (63% del total), seguida, a gran distància, dels negocis (26%), i les principals activitats que van realitzar van ser compres (66%), visites culturals (53%) i visites a ciutats (50%), segons les estimacions de Turespaña, basades en microdades d'INE.

En l'acumulat fins a juny de 2023 (dos primers trimestres), el mercat nipó registra creixements molt notables respecte a 2022, tant en el flux de turistes (+200%) com en la despesa (+134,0%), segons les dades aportades també per Turespaña.

 

turjap2

 

 

 

 

 

Convenció de Turespaña

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat també ha participat en la II Convenció de Turespaña, que s'ha celebrat fins al 25 d'octubre, en el Centre Kursaal de Donostia/Sant Sebastià, enfocada a la transformació sostenible del turisme. L'alcaldessa d'Úbeda, Antonia Olivares, ha participat com a ponent en la taula rodona ‘L'impacte del turisme en les comunitats receptores’, on ha destacat l'atractiu turístic i la projecció internacional que suposa la declaració de Ciutat Patrimoni de la Humanitat.

Van assistir a la Convenció representants de les ciutats de Baeza, Salamanca, Santiago de Compostel·la, Segòvia i Úbeda, al costat de la tècnica de Turisme del Grup, Patricia Hernández. Es tracta d'un espai de trobada, col·laboració i planificació entre Turespaña i la seva xarxa de conselleries de turisme en l'exterior, els destins i les empreses turístiques espanyoles, amb l'objectiu d'afavorir l'intercanvi d'informació, la reflexió conjunta entorn dels reptes i es tracta d'un esdeveniment clau per a la definició d'estratègies i del pla d'acció.

Durant els tres dies es van celebrar ponències, taules rodones, presentacions de mercat i trobades bilaterals amb els Consellers de Turisme d'Espanya en l'Exterior.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat també va participar en la trobada ‘Spain Is Excellence’, un club de marca col·laboratiu, on entitats públiques i empreses privades uneixen sinergies amb l'objectiu de posar en valor i posicionar Espanya en el segment premium, centrat en l'excel·lència i a atreure viatgers de qualitat. L'agenda va consistir en entrevistes i taules rodona amb la participació d'experts en cadascun dels camps i en segment luxe.

El Grup també va participar en la II Eco Trobada Grup Viatges El Corte Inglés, on la conferència inaugural va ser a càrrec de Cristina Sánchez, Directora Executiva del Pacte Mundial de l'ONU Espanya, i on es van abordar temes clau com els viatges cap a un futur més sostenible o els reptes del turisme accessible. Viatges El Corte Inglés col·labora amb el Grup en esdeveniments com el Circuit de Carreras en les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat.

 

turjap3

 

 

 

 

 

 

Wpp