Eivissa, 24 de febrer de 2015.- Eivissa, amb la resta de ciutats que integren el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, es promocionen al mercat emissor austríac en un acte organitzat per l'ambaixada d'Espanya a Viena i Turespaña dins del marc del conveni de col·laboració subscrit amb aquest organisme per a la promoció internacional de les 15 Ciutats Patrimoni i del Pla Operatiu 2015 de Turisme del Grup. Com a complement a la campanya, s'ha inaugurat a la seu de l'Institut Cervantes de Viena la mostra fotogràfica "Ciutats Patrimoni de la Humanitat. 15 joies d'Espanya". L'exposició la integren 60 fotografies de diferents autors que ofereixen un recorregut amb una perspectiva turística pels racons, edificis i llocs més significatius de les 15 ciutats incloses en la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO i estarà oberta fins al 20 de març a la sala d'exposicions del centre.
El mercat turístic austríac (Font: Institut de Turisme d'Espanya. Turespaña) és d'una grandària reduïda si es compara amb altres mercats, amb una població que amb prou feines supera els 9 milions d'habitants. No obstant això, la renda per càpita (entre les 10 més altes del món), el constant creixement de la intensitat de viatge i la preferència a l'alça dels austríacs a realitzar els viatges llargs fora de les seves fronteres, fan de l'austríac un mercat emissor molt atractiu per als països receptors de l'àmbit geogràfic mediterrani.
Segons l'IET, el 2013 van ser 600.000 els turistes austríacs que es van desplaçar a Espanya (total de 2012: 564.068) dades amb els quals el nostre país se situa com a quart destí estranger en aquest mercat emissor. Segons les dades proporcionades per Egatur, els turistes austríacs van gastar un total de 641.662.480 euros l'any 2013, sent la despesa mitjana per persona de 1.010,56 euros. El turista austríac es caracteritza pel seu alt nivell econòmic i, per això, es troba entre els que més gasten en les seves vacances a Espanya. El producte més demandat per les vacances d'estiu a Àustria segueix sent el sol i platja però destaca la creixent demanda dels productes cultural i urbà.